![](http://www.integracjasensorycznakedzierzyn.pl/wp-content/uploads/2021/12/shutterstock_1397061698.jpg)
AGRESJA U DZIECI I MŁODZIEŻY to zjawiska, które w ostatnim okresie mocno dają się we znaki w związku z izolacją związaną m.in. w tzw. „kwarantanną”, koniecznością zawieszenia kontaktów z rówieśnikami, szkołą. Stan taki, o ile przedłuża się w niebezpieczny sposób, powoduje frustrację oraz wzrost NIEPOKOJU AŻ PO AGRESJĘ u młodych ludzi. Skutki braku możliwości realizowania np. pasji sportowych, kiedy to młody człowiek może dać ujścia emocjom, kontaktów „na żywo” z grupą rówieśniczą albo po prostu zakaz wychodzenia w domu, bardzo mocno zaburzają funkcjonowanie dzieci co odczuwają rodzice i opiekunowie.
Jest skuteczny sposób na to aby pomóc dziecku w tzw. „procesie samoregulacji” poprzez udział w TRENINGU ZASTĘPOWANIA AGRESJI.
Szanowni Rodzice, proponujemy Waszym dzieciom udział w zajęciach w ramach treningu zastępowania agresji, który będzie odbywał się w formie zajęć indywidualnych lub grupowych.
Krzyk i płacz dziecka nie zawsze jest wyrazem złośliwości i próby wymuszenia – pojawia się on w chwilach bezradności, z którą dziecko nie może sobie poradzić. Jeśli taki stan się przedłuża może stać się on niebezpiecznym dla funkcjonowania dziecka oraz mieć ogromy wpływ na dalsze jego funkcjonowanie.
![](http://www.integracjasensorycznakedzierzyn.pl/wp-content/uploads/2021/12/shutterstock_1164809326.jpg)
![](http://www.integracjasensorycznakedzierzyn.pl/wp-content/uploads/2021/12/shutterstock_1639587100.jpg)
Dodatkowo PRZESIADYWANIE GODZINAMI PRZED MONITOREM KOMPUTERA pogarsza sytuację. Dlatego też przydatną jest umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz unikanie wybuchów agresji skierowanej głównie na rodziców i rodzeństwo. Niewielu rodziców wie o tym, że są ustanowione normy dla dzieci dotyczące czasu jaki pociechy mogą spędzać przed monitorem komputera/telewizora/telefonu. Niestety często sami rodzice są zaskoczeni kiedy dowiadują się jak niewiele jest to minut w ciągu dnia. W przypadku nieprzestrzegania tych norm mózg dziecka jest wysycony m.in dopaminą, która długo nie pozwala dziecku na wyciszenie i konieczna jest interwencja terapeutyczna, choć często wystarczy szczera rozmowa z rodzicem.
Maluchy mają problem z tzw. samoregulacją, której niestety muszą się nauczyć. Z wiekiem przybywa im umiejętności w tej kwestii ale dziecko roczne czy nawet dwuletnie takiej umiejętności nie posiada. Nieprawidłowe postępowanie prowadzin do eskalacji negatywnych emocji połączonych z krzykiem i płaczem.
![](http://www.integracjasensorycznakedzierzyn.pl/wp-content/uploads/2021/12/shutterstock_174193190.jpg)
Szanowni Rodzice, proponujemy Waszym dzieciom udział w zajęciach w ramach treningu zastępowania agresji, który będzie odbywał się w formie zajęć indywidualnych lub grupowych. Szczegóły ustalimy podczas rozmowy telefonicznej: 603 910 173 lub w korespondencji e-mail: s.jakoniuk@wp.pl
ZAPRASZAMY